مسئله پرداخت زکات برای کشاورزان آذربایجان غربی باید تسهیل شود
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه استانی شورای زکات استان با بیان اینکه پرداخت‌های الکترونیک برای پرداخت زکات توسط سازمان‌ها و بانک‌ها ایجاد شود، افزود: مسئولان جهاد کشاورزی و دبیرخانه زکات پیگیر تحویل و پرداخت زکات کشاورزان در زمان تحویل محصولات کشاورزی باشند.

ورق ژئوممبران قیمت

 

وی با اشاره به اینکه تبلیغات اسلامی وظیفه ذاتی خود را در خصوص تبلیغ و ترویج واجبات دینی بویژه زکات را به خوبی انجام دهد، اظهار کرد: روحانیون مستقر در روستاها توجه ویژه ای به امر تبلیغ زکات داشته باشند.

امام جمعه ارومیه همچنین با درخواست از رسانه در خصوص اقدام جدی و جهادی برای تبلیغ پرداخت زکات در استان به خصوص در روستاها گفت: موضوعات بدیهی مانند نماز و روزه و زکات باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و از بیان ظواهر به بیان اهمیت این موضوعات پرداخت شود.

وی با بیان اینکه صدا و سیمای مهاباد می‌تواند با تولید برنامه‌های مستند و کوتاه برای تبلیغ احکام و پرداخت زکات در میان اهل سنت نقش مؤثری ایفا کند، افزود: همچنین حضور مدیران ارشد در جلسات شورای زکات استان ضروری است و بی توجهی به جلسات قابل قبول نیست

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی و دبیر شورای زکات استان نیز در این نشست از رشد ۱۰ درصدی میزان پرداخت زکات نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به میزان زکات پرداختی در سال‌های گذشته امسال پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۷۶۰ میلیارد ریال زکات در استان پرداخت شود که برای تحقق این هدف نیاز به تبلیغ و اطلاع‌رسانی است.

عزیز سهندی ادامه داد: در سطح استان یک هزار و ۸۰۰ شورای زکات فعالیت دارند که وظیفه جمع‌آوری زکات و ترویج و تشویق مردم به پرداخت این فریضه الهی را برعهده دارند.

ژئوسنتتیک

 

وی با بیان اینکه زکات جمع‌آوری شده از مردم در همان محل زندگی‌شان مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اغلب آن برای کمک به وضعیت معیشتی، درمانی و تحصیلی مردم نیازمند استفاده و مابقی نیز برای توسعه عمرانی روستاها هزینه می‌شود.

کد خبر 5324878

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: